Viikonloppu meni ihan liian nopeasti, hyvässä seurassa aika menee kuin siivillä =)

Sunnuntai meni melkein kokonaan miehen tädillä, siellä on muutto käynnissä. Mieheni osti sieltä traktorin, joka jäi heillä ylimääräiseksi, sen hakureissulla siis oltiin. Vähän autoin tätiä muuttohommissa, mutten oikein osannut toisen tavaroita omatoimisesti alkaa pakkaamaan. Joten olin lähinnä seurana. Ja tyttäreni leikki miehen serkun lasten kanssa, joten lasten äiti sai ehkä vähän helpommin tehtyä hommia.. Mutta hauska päivä meillä oli, vaikkei meistä paljon apua tainnut olla =(

 Siellä mieheni serkku kertoi ystävästään, joka on käynyt tämän saman laihdutuskuurin läpi, hänelle ei ollutkaan käynyt niin kovin hyvin =( Laihtui kyllä, mutta kuurin jälkeen palasi entiseen, alkoi syömään karkkia (paljon?) ja lihoi entisiin mittoihin, ehkä ylikin. Toivottavasti saan pidettyä sitten kuurin jälkeen pudotetut kilot poissa!!

 Eilinen meni kans nopeasti, aamulla vein tytön koulukyydille ja palasin kotiin. Täällä odotti kanalan tyhjennys, eli kakkahommat. Mies oli luvannut ottaa muutaman kanan, kun niille ei ollut edellisessä paikassa talviasuttavaa kanalaa, ja meillä sellainen on. No, se muutama paisui pariinkymmeneen! Eipä siinä mitään, meille mahtui hyvinkin tuo määrä, kun omia alkuperäisiä on yksi jäljellä, tai ehkä kaksi, kadonnut kana kävi lauantaina pihassa, eli on ehkä hautomassa hedelmöittämättömiä munia jossakin.. Jonkun muunkin oli pitänyt ottaa näitä kanoja, mutta hänellä ei ollut vielä edes kivijalka kanalasta tehtynä, ja pakkaset lähestyi, joten tämä mies oli ehdottanut että kaikki 19 kanaa ja 2 kukkoa tulis meille, ja niinhän siinä kävi. Ja hyvä niin, viimeyönä on jo ollut pakkasta, kanaparat olisivat olleet kylmissään, ja munantuotantokin olisi ehkä loppunut. Huvittavaa oikeastaan, että nyt meillä on kanoja, jotka munii ehkä noin 8-12 munaa päivässä, enkä mä syö oikeaa ruokaa lainkaan, eikä meillä tehdä ruokaa juurikaan muulloin kuin viikonloppuisin. No, anoppi ja äiti jo sanoivat, että ottavat mielellään vapaan kanan munia, ja muutama ystäväkin on ollut kiinnostunut, että tuskin meille pääsee munavuorta kehittymään ;) Ja voihan olla niinkin, että ne eivät muni niin paljon, kun paikka vaihtui, ja kanathan pitää muutenkin aina välillä tauon munimisessa...

Nyt täytyykin lopettaa, mies soitti ja pyysi mua apuun, joten palataan, Heips!!!!

 

Jatkuu..

Kävin auttamassa anoppilassa, ja lääkärissä sit samalla reissulla. Taas tuli kortisoni piikkiä akilesjänteen päähän, pikkasen kirpaisi =( Mut tää on nyt sit viimeinen toistaiseksi, onneks!! Ei se kipu mitään, se menee pian ohi, mutt kortisoni kuitenkin haurastuttaa jänteitä, ettei niitä ihan hirmu montaa kannata laittaa peräkkäin. Nyt on sit taas pari päivää yritettävä olla vähillä liikkumisilla, mutta kun kelikin on toi mikä on, sataa ja tuulee, on kylmä, niin ei se haittaa.. Lenkkeillään sit taas loppuviikolla enemmän =D

 Voi kun noi mun kanat on ihania =) Mä kun tykkään yleensäkin kaikista elukoista, niin varmaan arvaakin, että oon ihan onnellinen kanoista, ja kun ne munii mulle =D Tänään oon saanu jo 7 munaa, mutta yksi oli rikki =( Epäilen ett se alkuperäinen kana oli sen rikkonu, se ainakin oli sen munan lähellä kun menin kanalaan..

Tänään ei sitten olekkaan ryhmää, soitellaan vaan toisillemme, varmaan illemmalla, ainakin toinen mun soittokavereista on koulun keittäjänä, ettei sille ainaka viitti näin päivällä soitella, siitä toisesta en tiiäkkään missä on töissä, vai onko missään. Nyt sit ei ole punnitustakaan, en mä viitti omalla vaa'alla punnita, kun ei oo se virallinen, ehtiipä tuon punnituksen tekemään ensi viikollakin, kun ryhmä kokoontuu. Kiltisti oon kyllä noudattanut dieettiä, en ole ylimääräisiä nauttinut, vaikka miehen täti ehdottelikin kaikenlaista, kun muut sai leipää ja pullaa kahvipöydässä. Mutta uskoi sitten kuitenkin, että olen ihan tyytyväinen mustaan kahviin, en tarvitse muuta, ja olihan mulla sit omat eväät mukana, kun muut söi ruokaa, söin mä omaa evästäni, ja salaattia, kukkakaalia ym..

Nyt alan virittelemään tulia takkaan, ja ihan vähän taidan järjestellä paikkoja, on viime päivät mennyt aika vauhdikkaasti -kotityöt ovat jääneet vähemmälle huomiolle. Mutten ala kyllä siivoamaan, vaan muistan pitää jalan vähällä rasituksella, ei kukaan noita villakoiria tule varastamaan, ja jos tuleekin, niin tarpeeseensa vie =D mut senverran täytyy järjestellä, että itse viihtyy..

Nähdään taas!!!