..vaikkakin on tulossa vähän tylsä viikonloppu, kun tyttö meni koulusta suoraan isälleen, mies on maatilan hommissa varmaan aika pitkälti taas viikonlopun. Mut kyllähän mä itelleni tekemistä keksin, nou hätä... Siivota PITÄÄ, on tää viikko menny sen osalta ihan laiskotellen, voi mun kanssani! No, olin kipeenä ja sen jälkeenkin ihan lötkö-pötkönä paivän.. seli-seli ja mutkun mutkun.. Tänään en juuri ole ehtinyt kotona olla, tein anopille taas iloisten ylläri-pyllärin ja menin aamulla sen kans lypsylle =) *reipas tyttö* Hänellä oli eilis-iltaan asti lomittaja, tänään oli eka oma työaamu, vähän loivensin siis hänen töiden aloitustaan.

 Sieltä sitten kotiin, vaatteet vaihtoon ja kylille =) Kanat syö mut perikatoon!! 40kg:n säkki riitti kokonaiset 2½ viikkoa!! Täytyy ruveta syöttään niille tuolta anoppilasta omaa myllärin jauhamaa ohraa rehun kanssa, kun vihanneksia, hedelmiä,kauraa, leipää yms saavat kyllä nytkin ihan reilusti, mutta rehu vaan on niiden mielestä NIIN hyvää, että sitä syödään ihan hulluna =) Ja toi ostorehu on pääasiassa ohraa, joten miksikä en voisi hyödyntää "itse" viljeltyä ruokaa.. Juttelin yhden kanalan isännän kanssa eilen ja hän sanoi että hulluhan mä olen kun ihan pelkällä ostorehulla ruokin kun kotona on vastaavaa periaatteessa ilmaista ruokaa. Mutten mä voi kaikkea vielä kanojen hoidosta tietää, kun oon kuitenkin aika tuore hoitaja. Sitten piti hakea apteekista laktoosi-lääkettä, että uskallan syödä noi jo kotona olevat laktoosilliset pussini pois, niitä on liki kymmeneksi päiväksi, eli lähes 50 pussia, en raaski jättää käyttämättä (noin 60 euron arvoiset kuitenkin..) Ja pitkästä aikaa ruokakauppaan!! Kylläpä tulikin ostettua herkkuja!!! Tietty lisää ksylitol-purkkaa [mulle aika välttämätöntä, kun tuntuu toi suu aina vaan maistuvan pahalle.. ja purkkaa pitää olla aina montaa eri makua kotona ;)] iso rasiallinen erivärisiä pikkutomaatteja, kukkakaalia, paprikaa, kurkkua, kesäkurpitsaa, jääsalaattia, kaalia.. NAM!! Ja tietty muutana light-limu, mä oon ehkä vähän riippuvainen laitti-jaffasta =( en nyt ihan kuolemaa tee jos sitä ei ole kotona, mutta aika paljon mä sitä juon. Mutta syynä osittain lienee se, ettei saa mitään hedelmiä syödä, jaffassa maistuu edes jollakin tapaa appelsiini, korvaa vähän sitä hedelmien kaipuuta. Enkä toki unohtanut miestänikään =) Hänelle on sitten oikeita herkkuja, vanukasta, suklaata, sipsejä.. (sipsit tosin jäi kauppaan, huomasin kotona, ja soitin sinne, siellä olivat kassalla,maksettuina).

 Nyt olen ollut kotona vasta hetkisen, sen verran että sain tulet takkaan, kanat ja kissat hoidettua ja itse syötyä, mulla olikin jo taas pitkästä aikaa ihan rehellinen nälkä, olin juonut drinksun seiskan jälkeen aamulla ja pari mukia kahvia, kello oli kolmen maita, kun pääsin itse nauttimaan evästä, kyllä Allevon peruna-purjo keitto vaan maistui aika namille!! Ja huom!!! PERUNAA keitossa, sitähän oon ikävöinyt suunnattomasti =) Ja kun tein tupla-annoksen vähän vähemmällä vedellä, niin sehän oli aivan kuin peruna-sosekeittoa, Anne tykkäsi =)

 Näissä pusseissa on aika hassu juttu se, että ei ole väliä mihin aikaan päivästä ne syö, kunhan tulee tarvittava määrä käytettyä vuorokauden aikana, ja saa tehdä tupla- tai jopa tripla-annoksia. Jos on tottunut syömään vasta illemmalla, voi nauttia vaikka kaikki viisi pussia illalla, eikä sillä ole laihtumiseen mitään vaikutusta verrattuna siihen, että syö säännöllisin väliajoin.

 Appiukkokin pääsi sitten eilen sairaalasta, voi anoppi parkaa, hän joutuu tekemään lypsy-työt ja sitten hoitamaan kuntoutuvaa potilasta!! En sillä sano, että appiukko mikään ihmeellisen hankalakaan potilas olisi, mutta onhan siinä hoidettavaa, kun on vasta viikko sitten laitettu polveen tekonivel.. ei ihan välttämättä pääse kunnolla liikkumaan, ei pysty keppien kanssa kuljettamaan edes kahvikuppia.. Tottakai se teettää toisella enemmän töitä, kun "passaa" potilasta. Ja kun jalkaa tottakai särkee, saattaa potilas olla välillä hieman kärttyinen, mä ainakin oon ollu aika ikävä, kun on jalka ollut pahoin kipeänä. Mutta eiköhän tämäkin aika mene ohi suht nopsaan, ja pian appiukko kirmaa jo taas traktorille ;)

 Niin, tuosta tytöstä piti sen verran sanoa, ettei hän olisi kovin mielellään nytkään mennyt iskälään, muttakun on kuusi viikkoa sitten viimeksi siellä ollut, niin oltiin molemmat sitä mieltä, että kyllä nyt jo "täytyy" mennä, ainakin joksikin aikaa, saattaahan se olla, että huomenna tyttö soittaa ja kysyy menenkö hakemaan hänet kotiin.. Siellä isän luona on ehkä liikaa pienempien meteliä, lasten hoitamista ym, ettei tyttö enää niin viihdy siellä, koitan kyllä kannustaa häntä menemään ainakin joksikin aikaa, vaikkei koko viikonloppua olisikaan. Kyllä ne siteet ja hyvät välit pitää yrittää pitää kunnossa isäänkin (ja isän sukulaisiin) päin, viimeistään aikuis-iässä sen toteaa, että hyvä oli kun ei antanut välien katketa. Vaikkakin toisaalta sanon aina tytölle, että kotiin saa tulla koska vaan, vaikka olisikin "iskä viikonloppu" niin en pakota häntä sinne menemään, tyttö on jo niin vanha, että saa itse päättää kumman luona minkäkin viikonlopun viettää.

 Nyt pitäisi löytää jostakin reippaus-pillereitä, mulla olisi vielä tälle päivää suunniteltuna kanalan siivous, toi määrä jo kakkaakin niin paljon, että nyt on pakko sielläkin jo taas siivota =( Ja kun ovat ilkiöt vielä pari kertaa kaataneet vesi astiansa, niin siellä on todellakin sotkuista =( Voisinhan toki jättää sen huomisellekin, mutta jos teen sen tänään, saan mennä huomenna hoitamaan kanoja siistiin kanalaan =D