En olekkaan hetkeen käynyt täällä päivittelemässä, ei MUKA ole ollut aikaa... Laiskuutta tuo on tainnut suurimmaksi osaksi olla, ja vähän sitäkin, ettei ole ollut juurikaan kerrottavaa... Oon nyt yrittänyt syödä keveämmin, vähän on lipsahduksia tullut, muttei mitään niin kovin pahoja -onneks!! =)

 Viime viikko oli niin tasaisen tappavan harmaa, ettei tosikaan. Sain kyl taas jotakin aikaankin, kanala on jälleen siivottu, ja kanoilla puhtaat paikat (toistaiseksi, ennenkun taas sotkevat..)ja kotihommia riittää, kuka meillä tekee noin paljon pyykkiä ja tiskiä, kysynpä vaan!!? Ja kissat & koira sais ihan ite siivota karvansa lattioilta, tuoleista ym ym, miks mun pitää aina niiden jäljet siivota?? No siks tietty, ett ne on mun karvakavereita..

 Oon nyt "ihan vähän" levoton, huolissani.. Löysin lauantaina kyhmyn rinnastani. Onneksi oli tälle päivälle jo aiemmin varattu lääkäri-aika, niin pääsin heti aamusta näyttämään tissini lääkärille =) Kyllä siellä jotakin ylimääräistä on, ei sitä voi kieltää kun lääkärikin sen sieltä löysi. Nyt mulla on jo varattuna mammografia aika keskiviikolle, sit sen näkee, jos vaiks oliskin vaan joku rauhanen tms turvonnut. Ei ole kuin peukalonpään kokoinen nappula oikean rinnan alareunassa, mutta kyllä se aika hyvin on yö-unia verottanut, ja muutenkin tehnyt musta hajamielisen yms..  Mun äidiltä on poistettu hyvän laatuinen kasvain rinnasta silloin kun olin jotakin 8-10 vuotias, ettei ne kyhmyt aina ole pahoja, yritän saada itseni vakuuttuneeksi asiasta, mutten ole kovin vakuuttunut kuitenkaan. Pahinta vaihtoehtoa ajattelen kuitenkin, kokoajan.. Veljen vaimolla on ollut juuri vähän aikaa sitten rintasyöpä, joka uusi toiseen rintaan, se kummittelee jatkuvasti mielenperukoilta, jos mullakin on syöpä... Ei ole!!! Ei ole!!!! Ja jos onkin, niin tuo on vielä niin pieni, ettei välttämättä edes koko rintaa tarvitse poistaa, ja jos poistetaankin niin implantti laitetaan tilalle. Eikä mulle rinnat ole niin tärkeät, että sitä tissiä jäisin kovin ikävöimään. Mutta se syöpä... Sitä kyllä pelkään hiukan, jos tuossa se on, niin sittenhän se voi uusia myöhemmin. Mutta ihan turhaa mun on vielä näitä miettiä ja pelätä, sittenhän sen tietää kun käyn siellä mammografiassa, ja ehkä sen jälkeen testeissä, riippuen mikä grafian tulos onkaan.

 Ja sain toisenkin lähetteen, tää olikin tosi hyvä päivä: kaularanka pitää tarkistaa, pahimmassa tapauksessa mulla on kaularangan välilevyn pullistuma, ei mikään helppo hoidettava, sanoi omalääkäri. Mun on ollut vasen olkapää/hartia/olkavarsi jo jonkun aikaa kipeä, osa liikkeistä ja yskiminen sattuu aika pahastikin välillä. Tohtori-täti käänteli ja väänteli mua, ja sanoi että oireet viittaisi johonkin sellaiseen, se välilevy pullistuma, ahtauma hermo/jänne kanavissa tms.. OI KUN KIVAA!!!! Ja kun tähän vielä lisätään se, ett taas kun on kelit viilentyneet alkaa jalkakin olla pahempi, niin voidaan sanoa että Annella on oikein hauskaa!! tai sitten ei..

 Mutta oon mä ainakin yrittäny käydä lenkkeilemässä, tosin toi keli ei juurikaan houkuttele ihmislasta ulos, mutta kun sinne menee, on siellä ihan mukavaa käppäillä =) Vaikk tosin enemmänkin voisin ulkoilla.. Ja nyt on tosiaan (varsinkin viikonloppuna) tullut syötyä vähän mitä sattuu, tekosyynä toimii toi rinnan kyhmy... Oikeesti, oon tainnut syödä suruun ja murheeseen.. Mutt taas pitää ottaa tukeva ote omasta niskasta ja aloittaa taas terveellisempi ruokavalio. Piste. Ei herkkuja, eiei!!!

 

Kaikesta huolimatta Iloista syksy-päivää kaikille!!!!

Keep smiling

 Ansku