Ulkona on maa valkoisena, tosin ei lumesta, vaan pakkasyön jäljiltä, mutta ihanan näköistä siltikin =) Aurinko alkaa lämmittämään, naapurin lehmät on jo lypsystä päässeet laitumelle ja nauttivat silmin nähden auringosta, maalla on mukavaa =D

 Tällä viikolla on tosiaan lenkit jääneet vähiin, mutta sen mitä olen päässyt kävelemään, on ollut erittäin nautinnollista, ulkona on niin ihanan kirpeä ilma, että tulee pidettyä vauhti sopivana, eikä hiki kuitenkaan virtaa ihan solkenaan.. linnut laulaa, pakkanen värjää puut ja kasvit syksyn väreihin, välillä kuuluu kurkien ja joutsenten töräytyksiä, kun lentävät yli.. Ihanaa!!

Käväisin tässä aamulla omalla vaa'alla,hyvältä näyttää  =) Eihän tuo ole virallinen mittaus, mutta nopean laskutoimituksen jälkeen sanoisin, että kesästä on pudonnut 15 kiloa!!! Mutta ei ihan kaikki tän kuurin aikana, loppukesänhän mä juoksin metsässä, joka sysäsi alkuun tän painon putoamisen, ja kuuri jatkaa siitä eteenpäin. Eilen näin tätini ja setäni, täti varsinkin sanoi, että nyt huomaa aivan selvästi että olen laihtunut, ja se tuntui tosi hyvältä =)  Vaikka en tätä teekkään muiden takia, on se ihanaa, kun jo muutkin huomaa mun pienentyneen =D

 Eilinen meni taas kerran vauhdilla, aamu-aikaiseen lähdin käyttämään anoppia sairaalalla, sieltä kiepattiin hakemaan tytär koululta (oli saanut perjantain vapaaksi pienen flunssan vuoksi), ja matka jatkui mun äidille. Äiti oli ollut setäni ja tätieni kanssa mökillä sieniä poimimassa, ja olivat saaneet niin paljon, että äiti antoi anopillenikin osan saaliistaan =) Siellähän piti sitten kahvitella, ja viivähtää tovi jos toinenkin, olin iloinen että sain nähdä siellä myös Anja-tädin, hän asuu pohjoisessa eikä nähdä kovinkaan usein =(

 Mä yllätin perheeni eilen ja paistoin lettuja =) Kyllä ne osaskin tuoksua hyvälle!!! Mutta vaikka mun tekikin mieli, niin tiukka linja pysyi, en edes pientä palaa maistanut =D *ylpeä itsestään* Jos olisin maistanut pienenkin palan, olis kuitenkin alkanut tekemään vaan enemmän mieli, joten tyydyin vain haistelemaan ihanaa tuoksua, ja nauttimaan siitä, kun perhe sai syödä lättyjä, itsetehdyn vattuhillon kera tietenkin =)

 Mutta yhden "synnin" muuten tein eilen !! Oli ruoka-aika jo mennyt aikaa sitten, kun tytön kanssa tultiin vihdoin kotiin. En älynnyt ottaa eväitä reissulle mukaan, kun alunperin meidän piti käydä vain siellä sairaalalla, ja sitten reissu venyikin pitkäksi. Muut söi mummulassa vaikka mitä herkkuja kahvipöydässä, äiti laittaa aina vaikka mitä ihanuuksia kahvipöytään, mä tyydyin mustaan kahviin.. Enkä aamullakaan ollut syönyt, ei maistunut heti herättyä, joten olin mustan kahvin ja veden voimalla liikkeellä koko päivän. Kotona tein pussikeiton, ja sen kanssa otin YHDEN palan Pieni pyöreä-näkkäriä, kun tuntui ettei se keitto riitä, eikä ollut ihan juuri mun maun mukaista (sienikeitto...). Voi taivas, että se näkkileipä maistui hyvälle!! En ole muruakaan leipää syönyt yli kolmeen viikkoon, se ensimmäinen haukkaus näkkäristä sai hymyn huulille ja valehtelematta pätkääkään melkein vedet silmiin -se oli IHANAA!!!!! Tyttöä huvitti, kun fiilistelin sen leivän kanssa =) Ja loppujen lopuksi jätin näkkärin jälkiruuaksi ja nautiskelin sen hitaasti ja hartaasti  Tarkistin ennen leivän ottamista ravintoarvot paketin kyljestä, ettei ihan suinpäin sitä ottanut.. Ja ryhmässä muutama oli syönyt vähän näkkileipää, eikä siitä tullut sen enempää sanomista, todettiin vain, että se on aika pieni paha kuitenkin.. enkä aio ryhtyä näkkäriä jatkuvasti syömään, mutta ehkäpä taas joskus saatan sellaisen nautiskella, niin hyvää se oli =) Jännä juttu muuten, kuinka nyt jo on maku muuttunut, ennen ei olisi tullut kysymykseenkään syödä näkkileipää ilman voita (ja muita tykötarpeita..), mutta nyt se oli kuin pala taivasta.. Hyvä vaan, että niin on, kevenee ruokavalio ihan huomaamatta.

 Tyttö vielä nukkuu, toivottavasti ei tule kovin pahaan flunssaan.. Mulla jo mieli halajaa ulos, siellä näyttää niin ihanalta. Oon mä jo "haistellut" keliä, kun kävin aamu-tervehdyksellä kanalassa, siellä oli jo aamutoimet hyvässä käynnissä ;) Eilen aamulla siellä olikin ikävä yllätys -yksi valkoinen kana oli kuollut =( Ei mitään tietoa miksi oli kuollut, mutta ei ainakaan näkynyt merkkejä että muut olisivat nokkineet, saattaahan se olla, että järkyttyi niin muutosta, ettei kestänyt.. Äiti ja anoppi molemmat "lohdutteli" mua, että kana saatta kuolla ihan noin vain, periaatteessa ilman syytä, mutta kyllähän mä sitä silti mietin, että mikä sen aiheutti.. Tänään ei onneksi ollut samanlaista yllätystä =)

 

Jokohan tuo tyttö jaksaisi heräillä? Jos saisin hänestä seuraa kävelylle... Jos tuo on flunssainen, niin sitten en häntä huoli seuraksi, vaan saa jäädä sisälle lämpimään parantelemaan itseään, ja lähden yksin (koiran kanssa) pihalle.